8 Şubat 2013 Cuma

Django Unchained / Zincirsiz (2012)

 Zincirsiz-2012-tarantino-filmi

Filmin sonlarına doğru çalan bir müzikten:
Genç ölmek için fazla yaşlıyım.
İster yerin altında olsun ister üstünde, evet genç ölmek için fazla yaşlıyım.
Bu zenci kafayı yedi, imdat!
..
Bu zenciye kim silah verdi lan?
- Patronun zenci dövüşü gibi kanlı bir spor için fazla acemi görünüyor.
+ Hayır. Bir adamın köpekler tarafından parçalara ayrılmasını görmeye pek alışkın değil ondan.
- Sen alışkın mısın?
+ Ben Amerikalılara ondan daha alışkınım sadece.
– Zenci at biniyor!
+ Herkes neden bize bakıyor?
- Ata binen bir zenci hiç görmediler de ondan.
Beyaz adam siyah kadını kırbaçlamaya hazırlanırken incilden okuduğu ayet:
Ve Tanrı dedi ki; “Sizin korkunuz ve nefretiniz buradaki her canavarın üstüne olacaktır.”
- Bundan sonraki planın ne?
+ Karımı bulup özgürlüğünü satın alacağım.
- Django. Evli olduğunu bilmiyordum. Çoğu köle evliliğe inanır mı ki?
+ Ben ve karım inanırız.

– Django’nun özgür bir adam olduğunu hatırlatayım, bir köle muamelesi göremez.
İmkanlar dahilinde, benim kadar iyi bir muamele görmeli.
- Anlaşıldı, Schultz. Betina, tatlım?
+ Evet, efendim?
- Django bir köle değil. Django özgür bir adam. Anladın mı? Ona buradaki diğer zenciler
gibi davranamazsın. Çünkü o onlar gibi değil. Anladın mı?
+ Ona beyaz insanlara davrandığım gibi mi davranmamı istiyorsunuz?
- Hayır. Ben öyle demedim.
+ O zaman ne istediğinizi anlamadım, Babacığım.
- Evet, anlamadığın belli oluyor. Şu kasabalı cam işinde çalışan beyaz mahkum çocuğun adı neydi?
Annesi kereste şantiyesinde çalışıyor hani.
++ Jerry‘i diyorsunuz siz.
- Evet adı buydu, Jerry! Jerry’i tanıyorsun değil mi tatlım?
+ Evet tanıyorum, Babacığım.
- Tamam o zaman. Jerry’e davrandığın gibi davran ona.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder