2 Ocak 2013 Çarşamba

La passion de Jeanne d’Arc / The Passion of Joan of Arc / Jeanne d’Arc’ın Tutkusu Replikleri (1928)


Jeanne d'Arc'ın Tutkusu replikleri (film, 1928)

- Hâlâ Tanrı tarafından gönderildiğine nasıl inanabiliyorsun?
+ Tanrı bizi nereye yönlendireceğini bilir ve biz de onun gösterdiği yolda ilerleriz. Evet, ben O’nun çocuğuyum.
- Peki ya büyük zafer?
+ Benim şehitliğim olacak!
- Peki ya kurtuluş?
+ Ölüm!
Kilise bağışlayıcıdır. Her zaman yanlış yola sapmış kuzuyu hoş karşılar.
- İnatçılığınla, Tanrı’ya küfrettiğini görmüyor musun?
+ Tüm kalbimle Tanrı’yı seviyor ve ona hürmet ediyorum. Siz benim, şeytan tarafından
gönderildiğimi iddia ediyorsunuz. Bu doğru değil. Bana ıstıtap çektirmek için asıl siz,
şeytan tarafından gönderilmişsiniz.
- Fazilet içinde misin?
+ Eğer öyleysem, Tanrı öyle kalmamı sağlasın. Eğer değilsem, Tanrı bana da bahşetsin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder