8 Aralık 2012 Cumartesi

Pred Dozhdot / Before the Rain / Yağmurdan Önce Replikleri (1994)

Yağmurdan Önce-film-before the rain
Kuşlar çığlık atarak siyah gökyüzünde uçuyorlar, İnsanlar sessiz, beklemek kanıma acı veriyor.
Zaman asla ölmez. Çember yuvarlak değildir.
Az daha ben de senin gibi sessizlik yemini edecektim. Ama bu ilahi güzellik kelimeleri hak ediyor.
Bilinç hepimizi korkak mı yaptı?
Gökyüzüne bak. Gökyüzüne…
Bak… Yağmur yağacak.
- Burada kavga için bir neden yok.
+ Bir neden bulurlar. Savaş bir virüstür.
- Burada silahlar tekrar patlamayacak. İnsanlar huzur içinde.
+ Bosna için de bunu diyorlardı. Ama şimdi dünya bir sirki seyrediyor.
Hiçbir sorun ona arkanı dönüp kaçacak kadar korkunç olamaz.
Barış bir istisnadır, bir kural değil.
- Ne var Mitre?
+ Bir Arnavut kızı arıyoruz. Çocuklar bu manastırda saklandığını düşünüyor
- Burada sadece Bosna’dan sürülen Müslümanlar var. Tanrı katında hepimiz biriz.
Mitre: Göze göz, dişe diş.
Peder: Öbür yanağını çevir.
Mitre: Öyle yaptık..
Ölümün gölgeli vadisinde yürümeme rağmen, hiçbir şeytandan korkmuyorum çünkü Sen benimlesin.

- Böyle bir dünyada insanlar nasıI yaşıyor?
+ İyi yaşıyor. Yaşamaları gerektiğini bilirlerse.
“Sevgili Anne, hava güzel, yağmur geliyor. Keşke burada olsan. Kocan nasıI? Umarım
onunla mutlusundur. Burası hiç değişmemiş. Ama benim gözlerim değişti. Sanki objektifime yeni
filtre takmışım gibi. Geçen hafta sana birini öldürdüğümü söylemiştim.
Bir milisle dost olmuştum ve ona heyecan verici bir şey olmadığından şikayet ediyordum.
Sorun değil dedi. Sıradan bir mahkumu çekip çıkardı ve olduğu yerde vurdu. Bana “Bu işini görür mü?” dedi.
Ben de yaptım, taraf oldum. Fotoğraf makinam bir insanı öldürdü. Bu fotoğrafları hiç
kimseye göstermedim. Onlar senin şimdi. Sevgiler… Aleksandar”
- Silahları gördün mü?
+ Bu sadece başlangıç. Şu an ihtiyacımız olan tek şey politikacılar. Olacakları bir tek onlar engelleyebilir.
- Birleşmiş milletler nerede?
+ Gelecek hafta cesetleri gömmeye gelirler.
- İnsanlarımıza neler oluyor, görüyor musun Alex?
+ Görüyorum.
- Sadece izliyorsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder