4 Aralık 2012 Salı

Tropa de Elite 2 – O Inimigo Agora É Outro / Elite Squad: The Enemy Within / Özel Tim 2 Replikleri (2010)

 Tropa de Elite 2 - O Inimigo Agora É Outro
ölüm anında hayatı anlamaya başlarız.
Bir polis hiç bir zaman tetiği tek başına çekmez.
Sistemin ne belirli bir planı ne de bir yönetim kurulu vardı dostum.
Sistem insanüstü bir çarktı. Ortak çıkarları olan bir grup adi insandan ibaretti.
Sistem kolunu kurtarmak için elini feda eder.
Sistem kendini yeniden düzenler, yeni bir etki yaratır.
Yeni bir lider yaratır. Sistem kendini kurtaracak bir yöntem bulduğu sürece
ayakta kalacaktır.
Barış gevşedi mi aradaki sevgi de kaybolur.
Bir gazeteci skandal kokusunu aldı mı onu kimse durduramaz.
Önce, politikacılar sistemi para kazanmak için kullandı.
Tartıştığımız en kötü şey de bugünlerde hapishanelerin
acayip pahalıya patlaması ve insanları daha da kötü yapması.
Genelin görüşüne göre en iyi gangster ölü gangsterdi.
İnkâr edemem, savaşı severim. Bana göre huzur içinde yaşamanın
tek yolu savaşmayı öğrenmek.
Hala hayatını bu aşağılık herifleri(uyuşturucu satmaktan ceza alanlar) koruyarak geçiren
kendilerine aydın diyen bazı sol görüşlü insanlar var.
En kötüsü bu heriflerin milletin aklına girmesidir.

762′lik mermiler saplandığında girişte küçük bir delik açar
Çıktığı yerde ise mandalina büyüklüğünde bir delik oluşturur.
Bazı insanlar için savaş tedavi demekti. Savaş bir acil durum valfi gibiydi.
İçeride basınç fazla yükseldi mi, o basınç sokaklara dökülüyordu.
Milis güçler ne kadar varoşa egemen olsa, hükümet o kadar oy kazanırdı.
Sistem siyasiler tarafından ele geçirilmişti siyasiler de yalnız basına saygı gösterirdi.
Fraga’nın soruşturmasına sistemin işini bitirmek gittim.
Oraya gerçeği söylemek için gittim. Hissettiklerimi söylemeye.
Bildiğim her şeyi söyledim, Hatalarımı tespit ettim ve orada üç saatten fazla konuştum.
Birçok insanın hayatının içine ettim. Birçok yozlaşmış politikacıyı hapse attım.
Konuşmam sayesinde, birçok o.çocuğu beklediğimden daha çabuk bok çukurunu boyladı.
Rio de Janeiro tarihinin en büyük kıyımı olmuştu. Böyle olduğu halde,
sistem hala yerinde duruyordu. Sistem kolunu kurtarmak için
elini feda eder. Sistem kendini yeniden düzenler, yeni bir etki yaratır.
Yeni bir lider yaratır. Sistem kendini kurtaracak bir yöntem bulduğu sürece
ayakta kalacaktır. Şimdi bana şu soruya cevap verin.
Sizce tüm bunları sürdüren kişi kim? Evet. Ve bunu yapmak çok para ister.
Sistem düşündüğümden çok daha büyükmüş. Uyuşturucu satıcılarının,
polisin ve milislerin varoşlarda bu kadar insan öldürmelerine şaşmamalı.
Hatta bu kadar varoş olmasına da şaşmamalı. Brezilya’da bu kadar skandal
olmasına şaşmamalı ve bir hükümet gelir, bir hükümet gider
ama yozlaşma hep ayakta kalır. Bir şeyleri değiştirmek,
çok zaman alacak. Sistem siki tuttu. Ve birçok masum insan ölecek.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder